уторак, 22. октобар 2013.

Naš predlog za produženi vikend - Venecija

Kao ljubitelji putovanja rešili smo da krenemo ka Veneciji i da u njoj provedemo nezaboravan vikend.  Pored želje da upoznamo Veneciju, ideja nam je bila da prođemo što povoljnije.

Gledajući kilometražu na google mapama i cenu smeštaja izračunali smo da bi nam za jedan auto (4 osobe) trebalo po 80€ za gorivo, noćenje i putarine. Krenuli smo na put i rešili da to i proverimo. Preko rezervacionih sistema smo rezervisali hotel u mestu Mestre u blizini Venecije sa kojom je povezan mostom. Preporučujemo hotele u okolini Venecije, jer pored pristupačne cene, nude besplatan parking i dobru povezanost javnim prevozom. Gradskim autobusom treba 10-ak minuta do Venecije, a karta u jednom pravcu iznosi 1.3€. Prevoz radi 24h, preko dana ide na svakih 15 minuta, a noću na svakih pola sata. Hotel 3* na bazi noćenja sa doručkom u četvorokrevetnoj sobi smo platili 35€.

Polazak:
Krenuli smo u subotu 03:00 iz Beograda autoputem Beograd - Zagreb - Ljubljana. Stižemo do naplatne rampe Šimanovci - cena 340 dinara. Prvu pauzu smo napravili na Mol pumpi pred izlazak iz Srbije gde smo “do vrha” napunili rezervoar. Na granici nema gužve i ubrzo ulazimo u Hrvatsku. Zatim sledi vožnja kroz Hrvatsku do isključenja Zagreb - Sever gde se nalazi i poslednja pumpa u Hrvatskoj. Stajemo kako bismo sipali gorivo i ponovo potpuno napunili rezervoar. Tu smo napravili i drugu pauzu. Na internetu smo pronašli informaciju da je gorivo u Hrvatskoj jeftinije nego u Italiji i Sloveniji. Uverili smo se da je ta informacija tačna samo ukoliko plaćate u domaćoj valuti. Elem, ceh na pumpama u Hrvatskoj može da se plati u €, ali preračunato na sledeći način: umesto 7.5 kuna za 1€ dobija se 7 kuna. Tako da onda ispadne da je potrebna približna svota novca i za gorivo u Sloveniji. Na kraju, na vama je izbor gde ćete sipati gorivo, u svakom slučaju u Italiji nećete morati uopšte. Putarina kroz Hrvatsku iznosi 16,83€ u jednom pravcu. Stižemo do granice između Slovenije i Hrvatske, formalnost za koju je potrebno 5 minuta za prolazak. U Sloveniji kupujemo vinjetu - 15€ za 3 dana. Sledeće stajanje i nešto dužu pauzu smo napravili u Postojni gde stižemo u 09:35. Rešili da obiđemo nadaleko čuvenu pećinu. Za parking je potrebno 3.5€, ulaz u pećinu je 22€ za odrasle, 18.3€ za studente i 13.7€ za decu. Ulasci u oktobru su od 10:00h; 12:00h; 14:00h. Tura traje 1 sat i 30 minuta. Nastavljamo preko Trsta za Veneciju - Mestre. Kroz Italiju putarine iznose 10.10€. U Mestre smo stigli u 14h (prešli 770 km), smestili se u sobe i krenuli ka Veneciji.
Na dan dolaska Veneciju smo obilazili od 15h do 22h. Vratili se u hotel i u 23:30h smo već uveliko spavali.
Sledeći dan: ustali smo u 09:00h, doručak do 10:00h i opet pravac Venecija. U Veneciji smo bili do 15:00h. Sasvim dovoljno vreme da se polako obiđu sve znamenitosti u Veneciji, ali nedovoljno ukoliko želite da obilazite I izložbe kojih u ovom gradu ima dosta. U povratku smo rešili da svratimo do Palmanove i obiđemo outlet u nadi da ćemo naći možda nesto povoljno. Od Venecije do outleta nam je trebalo sat i deset minuta. U 19:00 smo krenuli nazad ka Srbiji. Pauze smo pravili u Sloveniji, na pumpi kod Ljubljane gde smo ujedno sipali gorivo i u Hrvatskoj (15 minuta da protegnemo noge). U Beograd stižemo u 02:00 u ponedeljak ujutru. Taman da malo odspavamo i pravac na posao.

Rezime: Ukupno km: 1540. Troškovi puta: 136€ (105 litara bezolovnog), putarine 75€. Hotel: 35€.
Po čoveku  ukupno 87,75€.

1 коментар:

1. Razmišljala sam o Venciji kao idealnoj destinaciji za neki romantični vikend za dvoje , mislim da ću definitivno probati jer mi nije daleko